Subscribe via RSS Feed

Πώς τα ΜΜΕ κρέμασαν τις γυναίκες το 2013

επιμέλεια Δήμητρα Σπανού

«Τόσος δρόμος που δεν έχουμε ακόμα διαβεί» είναι ο τίτλος με τον οποίο το περιοδικό Time δημοσίευσε ένα βίντεο που απαριθμεί πολλές σεξιστικές επιθέσεις εναντίων γυναικών σε διάφορα ΜΜΕ. Το βίντεο είναι έργο της αμερικάνικης οργάνωσης The Representation Project, που έχει ως στόχο την καταπολέμηση των σεξιστικών στερεοτύπων, μέσα από διάφορες πρωτοβουλίες.

Στην αρχή παρουσιάζονται τα θετικά βήματα του χρόνου που σε λίγο εκπνέει, όπως την προβολή της νεαρής Μαλάλα, την παρουσία γυναικών σε καίριες θέσεις στην τηλεόραση, μπροστά και πίσω από τις κάμερες, την εφαρμογή του τεστ Μπέχτνελ στη Σουηδία που ξεμπροστιάζει τις σεξιστικές ταινίες κ.ά.

Στη συνέχεια όμως, ακολουθούν μια σειρά από παραδείγματα που διαπνέονται από έναν βαθύ μισογυνισμό, αναδεικνύοντας ότι στην τελική δεν έχουν αλλάξει και τόσα πολλά. Διαφημίσεις γνωστών εταιρειών, όπως η Fiat και η Ford, η χρήση του Photoshop που μετατρέπει αληθινές γυναίκες σε αψεγάδιαστες φωτογραφίες, το έργο καλλιτεχνών όπως η Miley Cyrus, το τραγουδάκι στην τελετή των Όσκαρ περί βυζιών, καθώς και αποσπάσματα δηλώσεων και ατάκες δημοσίων προσώπων είναι μερικά από αυτά.

Προφανώς, το βίντεο προέρχεται από / αναφέρεται στην αμερικάνικη κουλτούρα και τα αντίστοιχα ΜΜΕ, οπότε μπορεί πολλά από αυτά να μας είναι άγνωστα. Όμως το πιάνουμε το νόημα…

Και μια απορία: μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε κι εμείς κάτι αντίστοιχο;

 

YouTube Preview Image
Share

Tags: , ,

Category: Απόψεις-Πολεμική

Comments are closed.